Brev:
Forstoppelse efter skemad
4. april 2010
Alder:
4 mdr.
Forstoppelse efter skemad
Hej Helen
Vores datter Ella er nu 4 1/2 måned og har været flaskebarn fra fødslen. Hun vejede 2960 ved fødslen og vejer nu ca. 6 kg.
Hun har fra fødslen har svært ved at komme af med afføringen selvom hun har fået laktulose (får nu 2x3 ml pr dag).
Hun får mave kneb hvis jeg giver hende mere.
Nu er vi begyndt at give hende risgrød med lidt æblemos som hun spiser fint og nu er hendes mave gået helt i stå ( hun får også 50 ml vand)
Hendes rytme ser således ud igår og idag:
kl. 6.00 får 120 ml Nan HA
kl. 9.00 Risgrød og hun har ikke ville have flaske efterfølgende.
kl. 9.30- 12 formiddags lur
kl.12 Nan Ha 120 ml
kl.14-16 eftermiddags lur
kl.16 120 ml Nan Ha
kl.19 140 ml Nan Ha
Kl. 22 Vi vækker hende inden vi går i seng hvor hun drikker 100 ml Nan Ha. Sover til kl.6
Da hun ikke rigtigt har villet spise noget, har jeg her til aften blevet nødt til give en gang mikrolax i samråd med vagtlægen, så hun kunne komme af med sin afføring.
Jeg er meget bekymret over hun ikke for nok Nan Ha, så mit spørgsmål lyder på, hvad vi skal gøre med hendes forstoppelse og hvordan skal hendes dags rytme se ud.
Kan jeg begynde at give sveskemos og kan jeg give hende det uden grød?
Jeg glæder meget til høre fra dig og forsat god påske:-)
Med venlig hilsen
Camilla